Statystyki

  • Odwiedziło nas: 148250
  • Do końca roku: 227 dni
  • Do wakacji: 34 dni

Kontakt

tel. : 32 419 13 12

Adres Skrytki_ESP: /PRZEDSZKOLENR2KR/SkrytkaESP 

NAUCZANIE ZDALNE 12. 04.2021- (PONIEDZIAŁEK)- ZWIERZĘTA NA WSI

1. Zastanów się, jakie zwierzątka można spotkać na wsi.
 - Mamusia/tatuś spisze je wszystkie na kartce. Starszaki spróbują
napisać je samodzielnie.
 - Obejrzyj filmik " Gdzie ja mieszkam?”
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUAouTube 
- Dodacie nazwę zwierzątka, którego nie wymieniłeś.
 -Spróbuj wymienić nazwy ich domów.

2. ”W zagrodzie Małgosi „– bajeczka ortofoniczna.
 - Rodzic czyta treść bajeczki, a dziecko naśladuje odgłosy
zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

3. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna:"Zagroda"

Zbudujcie z klocków zagrodę dla zwierząt.

4. Zabawa słowno-ruchowa "Tyle kroków i podskoków".

  • Dzieci młodsze:

a)    Wypowiadamy nazwy zwierząt: koza, owca, kaczka, krowa, kot, kura, indyk, koń, a dzieci dzielą  je na sylaby i wykonują tyle kroków, ile sylab jest w danym słowie.

  • Dzieci starsze:

a)    Wypowiadamy nazwy zwierząt: koza, owca, kaczka, krowa, kot, kura, indyk, koń, a dzieci dzielą  je na sylaby i wykonują tyle podskoków, ile sylab jest w danym słowie.

b)    Wypowiadamy nazwy zwierząt: koza, owca, kaczka, krowa, kot, kura, indyk, koń, a dzieci dzielą  je na głoski i wykonują tyle kroków, ile głosek jest w danym słowie.

5. Zwierzęta na wsi „Znajdź parę”

Poproście rodziców, aby przeczytali Wam  nazwy zwierząt wiejskich (starszaki spróbują zrobić to samodzielnie) i przyporządkuj je do odpowiedniej ilustracji.

https://wordwall.net/pl/resource/1444055/zwierz%C4%99ta-na-wsi

6. Zabawa ruchowa „Kotki”

Dzieci przemieszczają się po Sali na czworakach.

-      na hasło „Kotki bawią się” – przewracają się na plecy, machają rękami. Ponownie czworakują.

-       na hasło "głodne kotki" - przechodzą do siadu na piętach, pochylają się i naśladują picie mleka. Ponownie czworakują.

-      na hasło „kotki są leniwe” – dzieci robią koci grzbiet. Ponownie czworakują.

7. Zwierzątko z dłoni

Odrysujcie rękę mamy/taty na kartce. Teraz wspólnie spróbujcie dorysować takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka.

Inspiracje znajdziecie tutaj: https://www.danonki.pl/znajdz-zajecie/odrysowywanie-z-dziecmi-zwierzeta-z-dloni

oraz tutaj: https://grybow.pl/2020/04/malowanie-zwierzakow-za-pomoca-obrysu-wlasnej-dloni/ 

8. Zatańczcie do piosenki „W chlewiku mieszka świnka”.

Spróbujcie naśladować ruchy i glosy zwierząt z piosenki

Piosenka dostępna tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=sY1jT8_LIx0 

Tekst piosenki:

W Chlewiku Mieszka Świnka - YouTube

W chlewiku mieszka świnka,

Co ryjkiem trąca drzwi.

Ja niosę jej jedzenie,

A ona kwi, kwi, kwi

Gdy niosę jej jedzenie,

A ona kwi, kwi, kwi .

 

Opodal chodzi kaczka,

Co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry,

A ona kwa, kwa, kwa

Ja mówię jej dzień dobry,

A ona kwa, kwa, kwa.

 

 Na drzewie siedzi wrona,

 Od rana trochę zła.

Gdy pytam jak się miewa,

To ona kra, kra, kra.

Gdy pytam jak się miewa,

To ona kra, kra, kra.

 

W oborze stoi krowa

Jej dom jest właśnie tu

Gdy mówię jej dzień dobry,

 To ona mu, mu, mu.

Gdy mówię jej dzień dobry,

To ona mu, mu, mu.

 

Na dworze mały piesek

Przy płocie sobie stał.

Gdy pomacham do niego

On szczeka hau, hau, hau

Gdy pomacham do niego

On szczeka hau, hau, hau.

 

Przy stawie mała żabka

do wody skacze, plum!

Gdy z wody wyskakuje,

to woła kum, kum, kum.

Gdy z wody wyskakuje,

to woła kum, kum, kum.

 

 

 

 

 

 

 

Dodatkowo zadania dla:

- grupa 3-latków

karty pracy w plikach do pobrania

- grupa 4-latków

-Dzieci młodsze

Karta pracy nr 2, s. 12

-Dzieci starsze

Karta pracy nr 2, s. 32

 

- grupa 5-latków 

czerwone karty pracy (dzieci młodsze)- str. 24 (etapy rozwoju krokusa) oraz ćw. str. 37 (historyjka obrazkowa)

fioletowe karty pracy (dzieci starsze)- str . 57

grupa 6-latków

Wprowadzenie litery F,f - instrukcja w plikach do pobrania. 

Uzupełnienie kart pracy: "Odkrywam siebie. Litery i liczby " str. 80-81

"Ćwiczenia w pisaniu" str. 23