Statystyki

  • Odwiedziło nas: 148275
  • Do końca roku: 227 dni
  • Do wakacji: 34 dni

Kontakt

tel. : 32 419 13 12

Adres Skrytki_ESP: /PRZEDSZKOLENR2KR/SkrytkaESP 

OCHRONA SKÓRY

1. Ciekawostki o skórze 

Skóra to największy narząd w naszym organizmie. Jest większa od serca, mózgu i innych narządów, bo pokrywa całe ciało. Gdyby rozciągnąć na płasko skórę, która pokrywa ciało dziecka, zajęłaby ona powierzchnię około 1m kwadratowego . Skóra dorosłego to dwa takie kwadraty. Jak myślicie, ile waży cała wasza skóra?  A skóra dorosłego?. Jak myślicie, gdzie mamy najcieńszą skórę? (na powiekach, tylko 0,5 milimetra) A gdzie mamy najgrubszą skórę? (na podeszwach stóp – aż do 6 mm).

2. Skóra” – najlepszy kombinezon świata

Rodzic czyta dzieciom wiersz pt. „Skóra” (karta A) i podsumowuje wszystkie doświadczenia oraz wiadomości na temat skóry.

• Skóra pokrywa całe nasze ciało jak idealny kombinezon.

• Skóra potrafi się odnawiać.

• Skóra utrzymuje stałą temperaturę, dlatego poci się latem (żeby się ochłodzić i wyrównać temperaturę).

• Skóra pomaga w odczuwaniu różnych rodzajów dotyku.

• Skóra to pierwsza bariera ochronna przed bakteriami i wirusami.

• Mróz i promienie słoneczne mogą negatywnie oddziaływać na skórę i ją podrażniać, dlatego potrzebuje ona wsparcia – kremów ochronnych.

3. Gładzio kontra Mroźna Szczypawica

Rodzic  czyta dzieciom historię. Podczas omawiania treści rodzic  podkreśla, że skórę należy smarować 15–30 minut przed wyjściem z domu, wtedy krem ochronny na wiatr i mróz zadziała.

Historia dostępna w plikach do pobrania.  

4. Gładzio i kremowe barwy ochronne

Każde z dzieci otrzymuje wyciętą z brązowego kartonu głowę jelonka. Zadaniem dziecka jest narysowanie mu oczu i nosa czarnym mazakiem oraz namalowanie palcami, białą farbą barw ochronnych, jak u Indianina (nawiązanie do bajki o Gładziu i jego kremowych barwach ochronnych). Każde dziecko wykonuje dowolne białe wzorki na pysku zwierzaka.

Głowa jelonka dostępna w plikach do pobrania. 

5. Czy tu naprawdę jest ciepło czy zimno?

Tradycyjna zabawa w „ciepło-zimno”. Dzieci zamykają oczy, odwracają się, a wyznaczone dziecko szybko chowa w pokoju  jeden wybrany z koszyka przedmiot (chroniący przed słońcem albo mrozem). Następnie daje reszcie dzieci zaszyfrowane instrukcje zimno – jesteście daleko od znaleziska, ciepło – jesteście coraz bliżej, gorąco – znaleźliście. Można podkreślić dzieciom zasadę umowności słów „ciepło” i „zimno”, które dotyczą zabawy i nie zależą od temperatury w sali. Gdy dzieci odnajdą przedmiot, pytamy, czy chroni on skórę latem czy zimą (pomadka będzie produktem, który chroni delikatne usta i latem, i zimą)

6. Pokoloruj kolorowankę

Kolorowanka dostępna w plikach do pobrania.