Statystyki

  • Odwiedziło nas: 148253
  • Do końca roku: 227 dni
  • Do wakacji: 34 dni

Kontakt

tel. : 32 419 13 12

Adres Skrytki_ESP: /PRZEDSZKOLENR2KR/SkrytkaESP 

KĄPIEL

1. Czytanie opowiadania pt.: „Rudka śpiewa w wannie”.

2. Rozmowa  na temat opowiadania 

Rodzic  rozmawia z dziećmi na temat kąpieli/mycia ciała, które może być fajną zabawą, ale należy pamiętać o najważniejszym – dokładnym umyciu się. Rodzic  zadaje pytania dotyczące treści zawartych w opowiadaniu, np.

1. Jaki błąd popełniła Rudka podczas kąpieli?

2. Gdzie najchętniej ukrywają się Pociaki Smrodziaki?

3. Co by się stało, gdyby Gąbucha nie pomogła Rudce?

4. Co oprócz Gąbuchy było potrzebne do mycia?

3. Projektuję łazienkę

Podczas tego zadania dzieci stają się prawdziwymi projektantami.

Otrzymują kartki z zarysem –, które znajdą Państwo w plikach do pobrania - projekt  łazienki (karta A) oraz podstawowe akcesoria  łazienkowe  (karta B) – dla młodszych dzieci – już wycięte przez rodzica. 

Oprócz tego korzystają z kolorowego papieru w różne wzory i faktury, wycinków z gazet, mazaków. Same decydują, jak będzie wyglądała zaprojektowana przez nie łazienka.

Jakie niezbędne do kąpieli produkty i przedmioty się w niej znajdą (mogą je dorysować: mydło, pralka, kosz na brudną bieliznę, szampon, gąbka, lampa, szafka, lustro, prysznic, kran przy wannie itd.)

4. Myjemy włosy. Czyje? Lalki.

Rodzic rozmawia z dziećmi na temat mycia włosów. Wyjaśnia, że trzeba to robić z tych samych powodów, dla których bierzemy kąpiel. Włosów nie musimy jednak myć codziennie.

Rodzic pyta dzieci, czy lubią myć włosy i prosi, żeby opowiedziały o swoich doświadczeniach, np. jak radzą sobie z ochroną twarzy, oczu. Rodzic  proponuje, by umyć włosy lalce. Można to zrobić w łazience lub misce z wodą w pokoju . Dzieci ustalają, co będzie potrzebne: woda, ręcznik, szampon. Myją lalce włosy tak, by nie zmoczyć za bardzo jej buzi. Na koniec rodzic  proponuje, by wytrzeć lalce także uszy. Wystarczy użyć ręcznika i delikatnie przetrzeć ucho, by osuszyć resztki wody.

5. U fryzjera

Dzieci otrzymują wycięte z papieru postacie, ich zadaniem jest doklejenie włosów z włóczki. Wzór jest dostępny w plikach do pobrania  pod nazwą zarys postaci.  Same dobierają kolory oraz tworzą dowolną fryzurę na głowie swojej postaci – jeśli jest taka potrzeba przycinają ją nożyczkami. Na koniec dzieci  pokazują stworzoną przez siebie postać i mówią, jakie nadały jej imię. Mozna  dodatkowo zachęcić do opowiedzenia paru słów o wymyślonej postaci.   

6. Głasku, głasku, brud w potrzasku

Uczestnicy zabawy dostaja na parę dwie gabki. Podciągają rękawy. Jedno dziecko wykonuje drugiemu uczestnikowi delikatny masaż, pocierając gąbką w różny sposób dłonie i przedramiona. Rodzic  przypomina, jak ważne podczas kąpieli jest dokładne mycie za pomocą gąbki. Masażowi towarzyszy wierszyk:

Szuru, szuru gąbka rządzi!

Myju, myju, brud przepędzi!

Chlapu, chlapu, myję wszędzie!

Kapu, kapu, czysto będzie!

Głaaaskuuu, głaaaskuu,

Brud w potrzasku!

 

PAMIĘTAJCIE KOCHANI O WYSYŁANIU PLASTYCZNYCH  PRAC KONKURSOWYCH NA PRZEDSZKOLNEGO FACEBOOKA.

- praca nie może zawierać danych dziecka oraz jego wizerunku

- musi przedstawiać treści higieny

Prace przesyłamy do 25.05.2020 roku!