Statystyki

  • Odwiedziło nas: 148275
  • Do końca roku: 227 dni
  • Do wakacji: 34 dni

Kontakt

tel. : 32 419 13 12

Adres Skrytki_ESP: /PRZEDSZKOLENR2KR/SkrytkaESP 

CZYSTOŚĆ RĄK

Poniższe zabawy i ćwiczenia dotyczą czystości rąk. W trakcie przeprowadzania zabaw i ćwiczeń dzieci poznają najważnijsze zasady dotyczace czystości rąk. 

Zachęcamy do zrealizowania wspólnie zadań w okresie od 30.03- 03.04.2020:

1.Czytanie  historii  :Łapson i mycie rąk . 

Opowiadanie dostępne w zakładce  pliku do pobrania. 

2. Oglądanie obrazków i uzasadnienie w trakcie ,dlaczego po tych czynnościach ręce wymagają umycia . Pokolorowanie obrazków. Obrazki dostępne w zakładce plikach do pobrania. 

3. Rozwiazywanie zagadek Łapsona:

Rodzic czyta zagadki, a dzieci podają ich rozwiązanie:

Kolorowe i pachnące

Do mycia rąk służące (mydło)

 

W umywalce lub w wannie

Umyje cię ona starannie (woda)

 

Wanna służy do kąpania

A on do wycierania (ręcznik)

 

Może być duża,może być mała

Ale do mycia jest doskonała (umywalka)

 

W niej się wykąpiesz Umyjesz ręce

Gdzie ty to zrobisz? W swojej… (łazience)

4. Wierszyk o myciu rąk 

Czytanie wierszyka oraz prezentacja prawidłowego mycia rąk. Dzieci naśladują tę czynność kilkakrotnie. 

Mycie rąk

Czy dorosłe czy dziecięce

Każdy myje swoje ręce

Podwijam więc rękawy

Wodę puszczam – nie ma sprawy

Mydło biorę, bo bez niego

Nie ma mycia poprawnego

Najpierw w środku robię pianę

Na tym jednak nie ustanę

Grzbiet pocieram

Lewy, prawy

Łączę palce Dla zabawy

Kciukiem kręcę Nadgarstkami

I gilgoczę opuszkami

Lewy, prawy

5. Instrukcja mycia rąk

Rodzic  omawia kolejne czynności związane z myciem rąk, pokazując wszystko gestem, dzieci naśladują czynności rodzica.

1. namydlenie dłoni

2. mycie grzbietu dłoni prawej

3. mycie grzbietu dłoni lewej

4. mycie między palcami

5. mycie kciuka

6. gilgotanie w środku dłoni

7. mycie nadgarstków

8. spłukiwanie

9. wycieranie ręcznikiem

Dzieci wspólnie z rodzicami mogą stworzyć instrukcję mycia rąk i zawiesić ją w łazience. Do tej instrukcji można wykorzystać obrazki - w zakładce pliki do pobrania. 

6. Eksperyment Mydło lubi gorącą wodę

Rodzic  przygotowuje dwie miski: z ciepłą i zimną wodą. Dzieci dostają łyżki oraz mydło pokrojone na drobne kawałki. Wsypują do misek pokrojone mydło, mieszają i obserwują, gdzie mydło rozpuści się szybciej: w wodzie ciepłej czy zimnej. Podsumowaniem eksperymentu jest rozmowa z dziećmi o tym, dlaczego lepiej myć ręce w ciepłej wodzie. 

7. Jak brudzic ręce to tylko dla zabawy 

Zachęcamy rodziców i dzieci do wykonania piasku kinetycznego. Porcje gotowego piasku wkładamy do dużych, płaskich, plastikowych pojemników, które stają się piaskownicami. Dajemy dzieciom drobne foremki do dalszej zabawy i umawiamy się, że piasek „mieszka” tylko w piaskownicy. Po zabawie dzieci widzą, że ich ręce są brudne, więc koniecznie trzeba je dokładnie umyć.

Instrukcję wykonania piasku kinetycznego znajdą Państwo w zakładce pliki do pobrania. 

8. Światło, woda – trochę szkoda

Rodzic czyta dzieciom wiersz pt.: "Troche szkoda "

Kapie z kranu ciągle woda.

Wody jednak trochę szkoda.

Smaczna, słodka woda kapie,

każdą z kropel dzisiaj złapię.

Kap, kap, kap

Każdą krople łap

Kap kap, kap

Woda to jest skarb.

Gdy z łazienki już skorzystasz,

sprawdź, czy pozostała czysta.

Już wychodzisz? Światło zgaś.

Niech nie świeci cały czas!

Cyk, cyk, cyk

Światło wyłącz – pstryk!

cyk, cyk, cyk

Zrób to szybko, w mig.

 Rozmowa z dziećmi na temat wiersza 

• O marnowaniu wody przez niedokręcanie lub odkręcanie kranu dla zabawy 

• Kiedy kończymy myć ręce, trzeba dokładnie sprawdzić, czy kran jest dobrze zakręcony, i czy woda nie kapie.

• Ważny jest porządek w łazience po umyciu rąk.Dzieci  powinny zostawić łazienkę taką, jaką zastały:

• Resztki mydła lub piany w umywalce trzeba spłukać.

• Ręcznik po wytarciu dłoni trzeba odwiesić na miejsce, żeby wysechł.

• Po wyjściu z łazienki gasimy światło.

9. Ciekawe czy wiecie ?

Osoba dorosła czyta dzieciom kolejne stwierdzenia, a dzieci odpowiadają wiemy  bądź bzdura

  • - Paznokcie rosną przez całe życie.
  • - Paznokcie trzeba obcinać raz w tygodniu. 
  • - Kto obgryza paznokcie, zjada też brud i bakterie.
  • - Psy nie mają paznokci, bo mają pazury.
  • - Ryby mają paznokcie.
  • - Pomalowany paznokieć zmienia kolor na zawsze.
  • - Za długi paznokieć może się złamać.
  • - Brudne paznokcie ładnie wyglądają.
  • - Tylko dzieci muszą często myć ręce. 
  • - Ręce myjemy zawsze przed jedzeniem. 
  • - Kto nie myje rąk, może zachorować. 
  • - Po umyciu rąk ręcznik rzucamy na podłogę.
  • - Zawsze myjemy ręce mydłem i ciepłą wodą
  • 10. Praca plastyczna- Mydłomen
  • Zachęcamy do wykonania Mydłomena z mydła oraz innych potrzebnych elementów według uznania. Przykładowa praca  na zdjęciu.

Zachecamy do wszystkich aktywności :)

Pamietajmy o przesyłaniu plastycznych prac konkursowych- przedstawiajacyh realizację zadań na strone facebookową przedszkola: https://www.facebook.com/groups/306727399804500/?epa=SEARCH_BOX w komentarzach pod postem o czyściochowych przedszkolu.