1. Czytanie opowiadania pt.: „Rudka śpiewa w wannie”.
2. Rozmowa na temat opowiadania
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat kąpieli/mycia ciała, które może być fajną zabawą, ale należy pamiętać o najważniejszym – dokładnym umyciu się. Rodzic zadaje pytania dotyczące treści zawartych w opowiadaniu, np.
1. Jaki błąd popełniła Rudka podczas kąpieli?
2. Gdzie najchętniej ukrywają się Pociaki Smrodziaki?
3. Co by się stało, gdyby Gąbucha nie pomogła Rudce?
4. Co oprócz Gąbuchy było potrzebne do mycia?
3. Projektuję łazienkę
Podczas tego zadania dzieci stają się prawdziwymi projektantami.
Otrzymują kartki z zarysem –, które znajdą Państwo w plikach do pobrania - projekt łazienki (karta A) oraz podstawowe akcesoria łazienkowe (karta B) – dla młodszych dzieci – już wycięte przez rodzica.
Oprócz tego korzystają z kolorowego papieru w różne wzory i faktury, wycinków z gazet, mazaków. Same decydują, jak będzie wyglądała zaprojektowana przez nie łazienka.
Jakie niezbędne do kąpieli produkty i przedmioty się w niej znajdą (mogą je dorysować: mydło, pralka, kosz na brudną bieliznę, szampon, gąbka, lampa, szafka, lustro, prysznic, kran przy wannie itd.)
4. Myjemy włosy. Czyje? Lalki.
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat mycia włosów. Wyjaśnia, że trzeba to robić z tych samych powodów, dla których bierzemy kąpiel. Włosów nie musimy jednak myć codziennie.
Rodzic pyta dzieci, czy lubią myć włosy i prosi, żeby opowiedziały o swoich doświadczeniach, np. jak radzą sobie z ochroną twarzy, oczu. Rodzic proponuje, by umyć włosy lalce. Można to zrobić w łazience lub misce z wodą w pokoju . Dzieci ustalają, co będzie potrzebne: woda, ręcznik, szampon. Myją lalce włosy tak, by nie zmoczyć za bardzo jej buzi. Na koniec rodzic proponuje, by wytrzeć lalce także uszy. Wystarczy użyć ręcznika i delikatnie przetrzeć ucho, by osuszyć resztki wody.
5. U fryzjera
Dzieci otrzymują wycięte z papieru postacie, ich zadaniem jest doklejenie włosów z włóczki. Wzór jest dostępny w plikach do pobrania pod nazwą zarys postaci. Same dobierają kolory oraz tworzą dowolną fryzurę na głowie swojej postaci – jeśli jest taka potrzeba przycinają ją nożyczkami. Na koniec dzieci pokazują stworzoną przez siebie postać i mówią, jakie nadały jej imię. Mozna dodatkowo zachęcić do opowiedzenia paru słów o wymyślonej postaci.
6. Głasku, głasku, brud w potrzasku
Uczestnicy zabawy dostaja na parę dwie gabki. Podciągają rękawy. Jedno dziecko wykonuje drugiemu uczestnikowi delikatny masaż, pocierając gąbką w różny sposób dłonie i przedramiona. Rodzic przypomina, jak ważne podczas kąpieli jest dokładne mycie za pomocą gąbki. Masażowi towarzyszy wierszyk:
Szuru, szuru gąbka rządzi!
Myju, myju, brud przepędzi!
Chlapu, chlapu, myję wszędzie!
Kapu, kapu, czysto będzie!
Głaaaskuuu, głaaaskuu,
Brud w potrzasku!
PAMIĘTAJCIE KOCHANI O WYSYŁANIU PLASTYCZNYCH PRAC KONKURSOWYCH NA PRZEDSZKOLNEGO FACEBOOKA.
- praca nie może zawierać danych dziecka oraz jego wizerunku
- musi przedstawiać treści higieny